رواية حياة قلبي الفصل التاسع عشر 19 بقلم سلمي ابراهيم


 رواية حياة قلبي الفصل التاسع عشر 19 بقلم سلمي ابراهيم 


رواية حياة قلبي الحلقة 19

الشخص..مراتك ليها علاقة بيا وبتقابلني كل يوم.......

مروان الدم غلي في عروقه ومصدقش طبعا واتكلم بمنتهي العصبيه..انت مين ياض يا ابن الكل.ب انت....رد خوفت لي...وحيات امك لاجيبك.....وقفل الفون واخد نفس عميق وحاول يهدي وطبعا مشكش فيها خالص.......

حياة بدموع..طب لو سمحتي يدكتوره..ممكن مروان ميعرفش حاجه......









الدكتوره..لي طيب.....مهو انتي لازم تنزليه.....هيكون مشوه

حياة..عشان خاطري لو سمحتي انا مش عاوزاه يعرف ويتضايق...ونا كدا كدا مش هنزلو......

الدكتوره سكتت كدا وكملت..خلاص زي ما تحبي.......واول ما مروان جهه مسحت حياة دموعها بسرعه ولاحظ دا مروان...

مروان بقلق..هو في حاجه......

الدكتوره..لا ابدا...المدام بس بتعيط من فرحتها...

مروان با.سها من راسها..يحبيبتي متعيطيش بقا ...عاوزك تضحكي وبس.....

ابتسمت حياة عشان مروان ميقلقش وبعدها خرجو من عند الدكتوره وحياة سرحانه جدا وباصه في الأرض وبيتمشو في الشارع 

مروان..مالك يحبيبتي.....سرحانه في اي....

حياة..هااا....لا ابدا..اصلنا بقا داخلين علي حياة جديدة وكدا...وتربيه طفل بفكر في كدا......

مروان حط ايده علي كتفها وحاوطها بدراعه..يحبيبتي لسه بدري ع الكلام دا..وبعدين مع بعض انا ونتي هنقدر..ولا اي

حياة..عندك حق......ورن فون حياة وكان نفس الرقم الغريب اللي رن عليها قبل كدا.....

مروان بقلق خفيف..مين بيرن عليكي......

حياة ارتبكت جدا..مش عارفه يمروان..بس تقريبا كدا...نفس الرقم اللي انت رديت عليه...

مروان بدأت دماغه تفكر ..طيب..يلا بينا نطلع بقا،.....وطلعو هما الاتنين الاوضه ومروان دماغه شغاله..معقول حياة تعمل كدا...لا لا...حياة عمرها ما تعمل كدا أبدا هو نت لسه عارفها امبارح يمروان......اهدي كدا....

مروان..حياة....بقولك اي هاتي الرقم دا كدا عشان اعرف صاحبو مين......

حياة ارتبكت جدا..لا يمروان....بلاش.....

مروان بقلق اكتر..لي.....لي بلاش هعرف مين دا عشان اخلصك منو ولا اي.....

حياة..يمروان هو شويه وهيزهق.....عادي يعني اي بنت بيحصلها كدا......

بدا الشك يتمكن من مروان شويه..براحتك....بس اوعي تردي عليه.....

حياة..لا طبعا....ارد علي مين......ورن فون مروان وكان طارق صاحبو 

مروان..اي يحبيبي عامل اي.......اه .....انهارده......طيب يطارق....يعني خلاص آخر يوم انهارده...ههه طب اشطا سلام.....

قفل معاه وبصلها وهي عماله تفرك في ايديها بتوتر وشافيفها ابيضت من التوتر والقلق....

مروان..حياة.....فيكي اي....

حياة بتوتر..م....مفيش يمروان هيكون في اي يعني.....

مروان..طيب....عالعموم انا مسافر بكرا عندي شغل كدا عالسريع وهاجي......

حياة بخوف..لا يمروان متسيبنيش لوحدي ونبي....

مروان باستغراب..مالك يبنتي....وبعدين هما يومين اتنين بس.....وهاجي علطول 

حياة..بلاش يمروان عشان خاطري......

مروان..انتي خايفه من حاجه.......

حياة..لا ابدا هخاف من اي....بس انا مش بحب اقعد هنا لوحدي ونت بتوحشني.....

مروان..ونتي كمان بتوحشيني ...بس للاسف دا شغل....ابقي اقعدي مع جدو او ماما...ماشي 

حياة..ماشي يحبيبي...تروح وتيجي بالسلامه.....

مروان..بس انا هخرج انهارده انا وطارق هنجيب شويه حاجات كدا عشان السفر.....ماشي

حياة..ماشي يحبيبي....

مروان..قولتلهم انك حامل........

حياة..لا لسه مقولتش لحد.............

مروان..طب ابقي قوليلهم عشان تفرحيهم.....وجات رساله لمروان فبص فيها وعيونه احمرت كدا.....

حياة طبعا في الوقت دا كانت شبه هتموت من الرعب..في اي يمروان....









مروان..واحد صاحبنا اتصاب في رجله....لازم اخرج دلوقتي.....

هديت حياة شويه وخرج مروان من الاوضه وبقت حاسه ان رجليها مش شايلاها....فراحة قعدت عالسرير وفضلت تعيط اوي علي كل اللي بيحصلها ومرعوبه من مروان ممكن يعمل فيها اي......

كارما..تمام يمحمود...طبعا الرقم اللي انت رنيت بيه علي مروان تكسر الشريحه عشان هيجيبك من تحت الارض....

محمود..حصل وكسرتها ...انا مش مستغني عن عمري

كارما..كدا الخطه ماشيه زي ما انا عاوزه بالظبط.........

عند تالا في البيت........

تالا..يماما ونا بقا بصراحه خايفه اوي علي حياة...هو انا صحيح مكنتش بطيقها واحنا في ثانوي..بس في النهايه عمري ما شوفت منها حاجه وحشه..وبصراحه عاوزه افهمها هي وجوزها علي اللي كارما عاوزه تعملو....

الام..انا شايفه انك تطلعي نفسك من الحوارات دي خالص....وملكيش دعوه باي حاجه عشان كارما متقلبش عليكي انتي كمان

تالا..مش قادره يماما بجد ضميري بيوجعني اوي........

الام..براحتك بس انا بقولك بلاش وخلينا بعيد احسن......

فكرت شويه تالا ولقت ان امها عندها حق ............

خرج مروان مع طارق......

مروان..في رقم كدا كنت عاوز اعرف صاحبو مين...

طارق..يسلام...هاتو بس ونا هجيبهولك من تحت الأرض 

مروان..حبيبي يطارق بعتهولك اهو.......

طارق..خلصانه هجيبلك صاحبو انهارده......وصلو عند صاحبو وسلموا عليه وقعدو معاه شويه....

عند حياة....

نورهان بفرحه شديده..مبروك يحبيبتي الف مبروك...

حياة..الله يبارك فيكي يطنط........

الجد..الف مبروك يحبيبيتي.....

حياة..الله يبارك فيك يجدي يحبيبي....

نورهان..هو مروان عرف.....

حياة..اه طبعا .....

نورهان..امال فينه كدا....

حياة..اصلو مسافر بكرا وراح يجيب شويه حجات كدا وكمان واحد صاحبو تقريبا اتصاب فراح يزورو هو وطارق تقريبا

ورن فون حياة وكان نفس الرقم.....اتوترت شويه...

نورهان..مالك يحبيبتي مين بيرن...

حياة بتوتر خفيف..لا ابدا دي واحده صاحبتي هقوم ارد.......وقامت ردت وطلعت اوضتها.........

حياة بعصبيه..عاوز مني اي ياض انت......

محمود..طب قولي عامل اي حتي...

حياة،.انت هتصاحبني....انطق بدل ما وربنا ...هقول لجدي ....

محمود..لو عاوزه تقولي لجدك كنتي قولتيلو من زمان....المهم...

حياة..عاوز اي ...انطق....

محمود..عاوز ٥ مليون جنيه.....والا هنشر الصور دي في كل حته









حياة..ينهارك اسود....انا مش معايا المبلغ دا......

محمود..خلاص..براحتك......

حياة بخوف ودموعها نزلت من توترها.. طب شوف حاجه تانيه.......

محمود..اممم...خلاص عشان قلبي الطيب دا هقلل المبلغ شويه......

حياة..انت بتلعب بالنار...صدقني هتروح في داهيه لو قولت لحد من عيلتي

محمود..خلاص براحتك.......سلام

حياة..لا استني بس.....خلاص ...هحاول ادبرلك المبلغ 

محمود..تمام بس عاوز بقا نتقابل انت ونتي في اي كافيه كدا نتكلم.....

حياة..لا طبعا انسي اني اعمل كدا....

محمود..متخافيش ..واختاري انتي الكافيه عشان متخافيش......فكرت شويه حياة ووافقت في الاخر بعد تهديده ليها

عند مروان........

مروان..خلاص بكرا بقا نروح بعربيتك لحد المعسكر 

طارق..اشطا يبرنس......

مروان..برنس.....غور ياض من هنا يلا........ومشي مروان وصل البيت وطلع اوضته ملقهاش......نزل تحت بسرعه....

مروان..ماما ..هي حياة فين....

نورهان..مش عارفه في واحده صاحبتها رنت عليها وبعدها خرجت.......

بص مروان كدا بشك شديد وحس ان قلبو مش مرتاح ووووو........

يتبع..........


                        الفصل العشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×